Telefon
WhatsApp
İnstagram

Mobil Belediyecilik

Mobil Belediyecilik

Ahtapot Yazılım’ın geliştirdiği çözümlerden biri olan Mobil Uygulamalar kapsamında Online Tahsilât, Mobil Kent Rehberi, Mobil Denetim, Mobil Görevlerim ve İş Takibi Paneli uygulamaları ile gezici ekiplerin, doğrudan belediyelerdeki sisteme bağlanarak işlem yapmasını sağlar. Bu uygulamalar teknolojinin getirdiği son yenilikler ile GPRS, 3G bağlantı alternatifleri ile sahada hizmet sağlanmaktadır.

 

Bu uygulamaların en önemli özelliği, bağımsız platform üzerinde çalışabilir olması ve aynı zamanda hizmetlerin zamandan ve mekândan bağımsız olarak verilebilmesidir.

Yaşantımıza hızlı giren tabletler ve 3. nesil telefonlar artık yeni işlevler üstlenmeye başlamışlardır. Artık insanlar işlerini mekân kavramı olmadan yapabilmekte veya tüm raporlarını sahada hazırlayıp sisteme gönderebilmektedirler. Bunun için gerekli olan bilgilere de rahatlıkla ulaşabilmektedirler. Ayrıca iş gücü, zaman ve performansın önem kazandığı bu dönemde süreç uygulamaları da mobil uygulamalar ile sahaya taşınarak ölçümlemeler alınabilmektedir.

Mobil Belediyecilik uygulaması ile belediye tarafından sahada gerçekleştirilen birçok operasyon bulunmaktadır;

1. Mobil Görevlerim Uygulaması

Görev emirlerinin mobil cihazlardan takibinin, yönlendirilmesinin ve de değerlendirilmesinin sağlanması, yeni görev üretiminin gerçekleştirilmesi sağlanmaktadır. Bu uygulama hizmet sahaya taşınarak vatandaşa hizmet verilebilmektedir. Ayrıca platformdan bağımsız olarak geliştirilen bu uygulamalar ile kullanıcılar on-line olarak kurum sistemine erişecek ve işlem yapabileceklerdir.

 

2. Mobil Denetim İşlemleri

Bu uygulamalarla sahada görev yapan personellerin işyerine gelmeden herhangi bir mobil cihaz üzerinden denetim işlemlerini yapabilmesi sağlanabilmektedir. Bu uygulamalar sayesinde personel zaman kaybı yaşamadan daha etkin ve yerinde online olarak hizmet verebilmektedir. Mobil cihazlar üzerinden ulaşılabilen bu uygulamalar yetkiler çerçevesinde tanımlanan kullanıcı ve şifre ile kullanılmaktadır.

Personeller bu uygulamalar sayesinde denetim esnasında kendilerine yardımcı olacak ve işlerini kolaylaştıracak aşağıdaki bilgilere anında ulaşabileceği gibi bu uygulamalar üzerinden yine anında tespit formu düzenlenebilmektedir;

  • Görev yapılan bölgenin kent haritasına ulaşabilme,
  • GPS den konum bilgisi alma,
  • Alınacak konum bilgisine göre görev üretme ve mesaj gönderme,
  • Adrese ve numaratajdan beyan sorgulama,
  • Adres ve numaratajdan borç sorgulama,
  • Adres ve numaratajdan ruhsat sorgulama,
  • Sicil ve isim bilgisinden borç, beyan ve ruhsat bilgisine erişmek,
  • Harita üzerinden konumlanan bina ve bağımsız birimlere ilişkin beyan, ruhsat ve resim bilgilerine ulaşmak,
  • Sahada denetimi yapılan işyerlerine ilişkin tutulan geçmiş tutanaklara erişmek,
  • Adrese ilişkin tapu ve arşiv bilgilerine de anında erişerek denetim işlemlerine ilişkin işlemleri başlatarak ilgili denetim formu da bu uygulamalar vasıtasıyla anında sisteme girilir.

 

3. Mobil Kent Yönetimi

Belediye Personelinin dokunmatik ekranlar ile kent haritası üzerinden Kent Bilgi Sistemine ilişkin sorgulamalar yapabileceği uygulamalardır.

Bu Uygulama ile personel mekandan bağımsız olarak kullandığı herhangi bir mobil cihaz üzerinden çalıştığı bölgeye ilişkin haritaya online olarak ulaşabileceği gibi aşağıdaki fonksiyonları da gerçekleştirebilme imkanına sahip olacaktır;

  • Harita üzerinden koordinat alma,
  • Yer imleri belirleyebilme ve kaydetme,
  • GPS üzerinden konum bilgisi alma,
  • Zoom in ve Zoom out özelliklerini kullanabilme,
  • Faaliyet sorgulama,
  • Bina, bağımsız birim ve resim bilgilerine erişim imkânına sahip olacaktır.

 

4. Sosyal Yardım Uygulaması

Belediyeler, sosyal belediyecilik anlayışı içerisinde ihtiyaca ilişkin vatandaşlara yapmış oldukları yardımların takibini ve kontrolünü sadece masa başında değil Mobil cihazlar üzerinden Mobil Uygulamalar ile sahada ve yerinde gerçekleştirebilmektedir. Böylelikle hizmet vatandaşın ayağına taşındığı gibi daha hızlı ve etkin bir şekilde yürütülmektedir.

Bilgiye ulaşımı kolaylaştıran ve bilgiyi ofis/kurum dışına taşımayı olanaklı kılan yeni teknolojiler günlük yaşantımıza girmiştir. Kurum personellerinin elinde bir GSM/GPRS/3G teknolojisi kullanabilen tablet ve yeni nesil telefonlar ile kurum veri tabanına ulaşabilmesi ve ofise uğramadan günlük iş programını alabilmesi mümkün olacaktır. Acil durumlarda olay veya şikâyet mahalline hızla yönlendirilebilecek ve olayla ilgili raporunu tutabilecektir. İstediği veya gerektiği anda elinde tabletler ile kurum veri tabanına bağlandığını ve önünde bulunduğu bina ile ilgili on-line bilgi alış verişi yapabildiği düşünüldüğünde kazanılacak zaman ve hız müşteri memnuniyetinin sağlanmasının ve günümüz hizmet anlayışının bir gereği haline gelmiştir.